مکانی برای آنان که می خواهند بهترین باشند
(@_@)... A Place For Those Who Want To Be Best...(@_@) 
قالب وبلاگ
نويسندگان

با سلام به همه ی دوستان عزیز اگر شما در مهار احساساتتون با مشکل رو به رو هستید یا احساسات منفی شما رو اذیت می کنه این شش مرحله می تونه به شما کمک کنه .اما به شرط اینکه فقط به خوندن این مطلب بسنده نکنید بلکه بهش عمل کنید . می دونید که علم بدون عمل فایده نداره .ممکنه اول کمی دشوار باشه اما با تکرار این مراحل شما می تونید به راحتی احساساتتون رو در اختیار بگیرید.این شش مرحله عبارتند از:

مرحله اول

احساس واقعی خود را مشخص کنید

غالبا افراد به حدی دچار مشکل می شوند که حتی نمی دانند چه احساسی دارند. فقط می دانند احساسات و عواطف منفی به انها حمله ور شده اند.به جای اینکه احساس کنید کلافه اید گامی به عقب بردارید و از خود بپرسید "در حال حاضر چه احساسی دارم؟"اگر فکر می کنید:" من عصبانیم" ان گاه از خود سوال کنید: " ایا واقعا عصبانی ام ؟" یا احساس دیگری دارم؟ شاید احساس ازردگی می کنم . یا شاید احساس می کنم اشتیاقم را از دست داده ام . به خاطر داشته باشید که شدت احساسات "رنجش" یا "ازردگی" کمتر از احساس "عصبانیت" است . لحظه ای وقت خود را صرف کنید تا برایتان مشخص شود چه احساسی پیدا کرده اید و ان وقت احساس خود را زیر سوال ببرید.ممکن است بتوانید شدت احساسات خود را کاهش دهید و در نتیجه راحت ترو سریع تر با شرایط کنار بیایید.به عنوان مثال اگر بگویید :" در حال حاضر احساس می کنم مورد تایید قرار نگرفته ام "باید از خود بپرسید : ایا واقعا چنین احساسی دارم یا احساس می کنم از شخص مورد علاقه ام جدا شده ام؟ایا احساس می کنم مورد تایید قرار نگرفته ام یا احساس ندامت می کنم ؟ یا کمی دلسرد شده ام ؟ از تاثیر لغات دگرگون کننده در کاهش احساسات خود غافل نباشید. و وقتی برایتان مشخص شد واقعا چه احساسی دارید می توانید باز هم از شدت احساس خود بکاهید و این گونه است که می توانید راحت تر از عواطف خود درس بگیرید .

مرحله دوم

عواطف خود را بشناسید و سپاسگزارشان باشید چون حامی تان هستند

 شما هیچ گاه نمی خواهید احساس نادرستی داشته باشید . چنین احساسی به ارتباط صادقانه تان نسبت به خود و دیگران خد شه وارد می کند . خوشحال باشید که بخشی از مغزتان پیامی به شما می فرستد و دعوت تان می کند تا تغییری در نحوه ی برداشت خود در زمینه ا ی خاص یا اعمالتان به وجود اورید. اگر می خواهید به احساسات خود اعتماد داشته باشید این نکته را بدانید که حتی در لحظه ای که نمی دانید چه احساسی دارید وظیفه ی انها حمایت از شماست تا تغییری مثبت به وجود اورید.دانستن این نکته موجب می شود دست از پیکار با خود بردارید و در مسیر راه حل های ساده گام نهید.اگر احساسی نادرست داشته باشید به ندرت می توانید از شدت ان بکاهید مقاومت شما موجب مقاومت بیش تری می شود .

از تمامی احساسات و عواطف خود سپاسگزار باشید.انها همانند کودکی که نیاز به محبت دارد بلا فاصله ارام می شوند.

مرحله سوم

نسبت به پیام های عاطفی تان کنجکاو باشید

اگر خود را در وضعیت روحی یی قرار دهید که در ارتباط با امری کنجکاوی به خرج دهید می توانید بلا فاصله هر گونه الگوی احساسی را بر هم بزنید و در مورد خودتان مطالب زیادی دستگیرتان شود . کنجکاوی موجب می شود بر احساسات تان تسلط یابید راه حلی پیدا کنید واجازه ندهید در اینده بازهم دچار چنین مشکلی شوید.هنگامی که احساسی را تجربه می کنید نسبت به پیام ان کنجکاوی به خرج دهید . در حال حاضر باید چکار کنید تا اوضاع بهتر شود؟ به عنوان مثال اگر احساس تنهایی می کنید کنجکاوی به خرج دهید و بپرسید: "شاید چون وضعیت کنونی را نادرست تعبیر کرده ام احساس تنهایی می کنم در حالی که حقیقت امر این است که دوستان زیادی دارم . اگر به انها بگویم می خواهم ملاقاتشان کنم ایا انها به این کار تمایل دارند ؟ ایا پیام این احساس تنهایی این نیست که باید وارد عمل شوم و با دیگران ارتباط برقرار کنم ؟

در اینجا چهار سوال اورده ام که می توانید از خود بپرسید تا نسبت به احساسات تان کنجکاو شوید :

1. واقعا می خواهم چه احساسی داشته باشم ؟

2.چه باوری موجب شده چنین باوری پیدا کنم؟

3.در حال حاضر باید چه کار کنم تا به راه حلی برسم و بر شرایط تسلط یابم؟

4.از این شرایط چه درسی می توانم بگیرم؟

هنگامی که نسبت به احساسات خود کنجکاومی شوید درس های مهمی می گیرید که نه تنها در همان لحظه بلکه در اینده نیز به کارتان خواهد امد.

مرحله چهارم

اعتماد به نفس داشته باشید

مطمئن باشید می توانید بلا فاصله بر احساس خود غلبه کنید سریع ترین راحت ترین و موثر ترین راه برای تسلط بر هر احساسی این است که به خاطر بیاورید زمانی نیز احساسی مشابه ان داشته اید و لذا با موفقیت ان را تحت اختیار در اورید. چون در گذشته نیز بر این احساس غلبه کرده اید بودن شک باز هم می توانید چنین کنید .حقیقت امر این است که چون قبلا نیز چنین احساسی داشته اید و توانسته اید بر ان تسلط یابید راه کاری در اختیار دارید که یاریتان می دهد حالات روحیتان را تغییر دهید. اینک به زمانی فکر کنید که چنین احساسی داشته اید و توانسته اید به گونه ای مثبت با ان رو به رو شوید. ان شیوه را الگو قرار دهید تا هم اینک احساس خود را تغییر دهید. در گذشته چه کار کرده اید؟ ایا مرکز توجه تان را تغییر داده اید یا سوالاتی مطرح کرده اید؟ شاید هم دست به عمل جدیدی زده اید؟ اینک همان کار را با اعتمادی که قبلا داشته اید انجام دهید به عنوان مثال اگر احساس افسردگی می کنید و قبلا توانسته اید بر ان غلبه کنید از خود بپرسید:"در ان زمان چه کرده ام؟"ایا دست به عمل تازه ای زده اید و مثلا به پیاده روی رفته اید یا اینکه با چند تن از دوستانتان تماس گرفته اید؟ هنگامی که برایتان مشخص شد در گذشته چه کار کرده اید هم اکنون ان اعمال را انجام دهید و ان گاه است که در می یابیدمی توانید به همان نتایج دست یابید.

مرحله پنجم

اطمینان حاصل کنید که نه تنها در حال حاضر بلکه در اینده هم می توانید بر احساسات خود غلبه کنید

شما باید اطمینان یابید که می توانید در اینده نیز به راحتی بر احساس خود غلبه کنید. یکی از راه های ساده این است که روش های موثر گذشته را در ذهن تکرار کنید تا هر گاه در اینده نیز چنین احساسی پیدا کردید بتوانید ان را تحت کنترل در اورید . این روش ها را در ذهن به تصویر بکشید و ان ها را احساس کنید .تکرارو شدت بخشیدن به ان صحنه مسیری عصبی در ذهنتان به وجود می اورد که می توانید به راحتی با مشکلات مشابه رو به رو شوید و بر ان غلبه کنید .در ضمن سه یا چهار روش دیگری را که برای مقابله با چنین احساسی دارید روی کاغذ بیاورید . به راه هایی بیندیشید که می توانید هنگام بروز "علایم عمل" احساسات یا احتیاجات یا اعمال خود را تغییر دهید.

مرحله ششم

در خود هیجان به وجود اورید و دست به عمل بزنید

اینک که پنج مرحله ی قبلی را پشت سر گذاشته اید مرحله ی نهایی را پشت سر بگذارید در خود هیجان به وجود اورید و دست به عمل بزنید . از اینکه می توانید به راحتی بر احساستان غلبه کنید به هیجان بیایید ودست به عمل بزنید تا ثابت کنید می توانید موفق شوید .به احساسات محدود کننده تان توجه نکنید با تکرار مو فقیت های قبلی این مطلب را برای خود باز گو کنید .به خاطر داشته باشید که اقدامات جدید شما نه تنها بر روی نحوه ی احساس کنونی تان تاثیر می گذارد و ان را تغییر می دهد بلکه در صورت بروز چنین احساسی در اینده نیز کار گشا خواهد بود .

با این شش مرحله ی ساده می توانید هر احساسی را در زندگی تان تحت اختیار در اورید. اگر باز هم احساس قبلی به سراغ تان امد با تکرار این شش مرحله احساس خود را مشخص کنید و در مدت زمان کمی ان را تغییر دهید. از این شش مرحله استفاده کنید. ممکن است ابتدای کار کمی دشوار باشد اما هر چه بیشتر از این شیوه استفاده کنید راحت تر می توانید ان را به کار گیرید و به زودی تسلط لازم را پیدا خواهید کرد . این مراحل همچون مربیانی هستند که مرحله به مرحله هدایت تان می کنند و به شما نشان می دهند برای نیل به اهدافتان باید چه کنید. به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای غلبه بر هر احساسی لحظه ی اغاز ان است. هنگامی که احساسی به نقطه ی اوج می رسد غلبه بر ان دشوار تر است فلسفه من این است :

(غول را باید هنگامی از میان برد که هنوز کوچک است.)به محض اینکه "علایم عمل" را احساس کردید این مراحل را اجرا کنید. انگاه در می یابید قادرید بلا فاصله بر هر احساسی غلبه کنید .

بر گرفته از کتاب قدرت شگرف درون (از انتونی رابینز)

با ارزوی موفقیت برای شما عزیزان.بای.

[ ۱۳٩٠/۳/٦ ] [ ۳:٥۸ ‎ب.ظ ] [ Sh_T ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به آنان که می خواهند بهترین باشند و بهترین ها را می خواهند. من سعی دارم در این وبلاگ بهترین اطلاع رسانی رو داشته باشم و همه نوع اطلاعات و موضوعاتی رو در اختیارشما دوستان عزیز قرار بدم.لطفا با نظرات خود به پیشرفت و بقای وبلاگ کمک کنید.اگر مطلب یا موضوع خاصی مد نظرتون هست بگید تا توی وب قرار بدم.در ضمن اگر خواستید منو لینک کنید با (بهترین ها) لینک کنید و بگید تا منم شما رو لینک کنم.مطالب این وبلاگ از هیچ وبلاگ یا وبسایت دیگه ای کپی برداری نشده ممنون میشم شما هم از مطالب این وب کپی برداری نکنید. و در صورت کپی برداری منبع رو ذکر کنید.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
داستان روزانه

音符の足跡ブログパーツ

[PR] 無料で面白タイピング!