مکانی برای آنان که می خواهند بهترین باشند
(@_@)... A Place For Those Who Want To Be Best...(@_@) 
قالب وبلاگ
نويسندگان

سلام به شما دوستان گلم امروز می خوایم به بحث افسردگی بپردازیم.به نظر شما افسردگی چیه؟ افسردگی یه احساسه، یه احساس که اونو خودتون به وجود میارید و با فکر کردن به اینکه چرا این احساسو دارید به اون دامن می زنید و حالتونو از اونی که هست بد تر می کنید. و باید بدونید که شدیدترین افسردگی ها هم قابل درمان هستند. اگر می خواید از شر این احساسات تضعیف کننده راحت بشید و افسرده نباشید، همش به خودتون بستگی داره که چه درکی از حال و وضعیت خودتون دارید.واینکه مدام به خودتون تلقین نکنید که « من افسرده ام». بنابراین اگر زانوی غم بغل گرفته اید فکر میکنم روش های زیر میتونه تاثیر گذار باشه:

چند روش برای غلبه بر غم و اندوه

  • راحت بنشینید و از آن لذت ببرید.

بنیامین فرانکلین می گوید: هیچ چیز،مشخص تر و قاطع تر از مرگ و مالیات نیست.او یک کلمه را فراموش کرده است: غمناکی.

ویلیام ناوس می گوید : داشتن یک احساس بد چندان هم مشکل بزرگی نیست زیرا احساس افسردگی یک حالت موقت است و به خاطر اینکه غمگین هستید غمگین تر نشوید.

  • فعال باشید.

دور زدن در خانه و نشستن روی زمین قطعا شما را افسرده تر میکند .بنابراین خارج شدن از خانه بهترین کار است .پیاده روی کنید ،سوار دوچرخه شوید،به دیدن یک دوست بروید،شطرنج بازی کنید، کتاب بخوانید.

  • کار های سرگرم کننده تان را در ذهن مرور کنید.

بهترین راه برای انتخاب یک فعالیت ،نوشتن فهرست کارهایی است که ار انجام دادن آن،احساس لذت می کنید.البته مشکل اینجاست که هنگامی که فرسوده و غمگین هستید،هیچ کاری برای شما لذت آور نیست. پس باید چکار کنید؟ یکی از این کار ها را انتخاب کنید و آن را انجام دهید.

بونی استریک لند«استاد روانشناسی دانشگاه ماساچوست» می گوید: همیشه شریک کردن احساسات تان با شخص دیگر کمک کننده است. دوستانی را که به شما اهمیت می دهند پیدا کنید و انچه در فکرتان می گذرد برای انها بیان کنید.

  • به راحتی گریه کنید.

اگر صحبت کردن درباره مشکلات باعث جاری شدن اشک می شود بگذارید اشک ها جاری شود.گریه یک راحت کننده عجیب است مخصوصا اگر بدانید در باره چه چیز گریه می کنید.

  • بنشینید و وضعتان را تجزیه و تحلیل کنید.

خیلی اوقات اگر بتوانید منشا اصلی افسردگی را بیابید احساس بهتری خواهید داشت، هر زمانی که مشکلتان را شناختید ،می توانید بگویید چه کاری لازم است برای آن انجام دهید.

  • تلاش کنید ، تلاش کنید ، سپس دست بکشید.

ما نیز همانند بچه ها و نوجوانان ،فکر هایی داریم که زندگی برای ما به وجود اورده است . ولی گاهی اوقات وقت زیادی روی آنها می گذاریم.به دنبال عقاید زود گذر بودن می تواند باعث افسردگی شود.

  • ورزش کنید.

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش کردن می تواند برای غلبه بر غم و اندوه موثر باشد.اگر قبلا ورزش می کردید اما اکنون مشکل فکری دارید انقدر ورزش کنید تا بدنتان کاملا تحلیل رود.این کار راه مناسبی برای تخلیه تنش ها می باشد.

  • جعبه مداد شمعی را بردارید.

الن مک گرات «رئیس انجمن روانشناسان امریکا» می گوید: یک راه بسیار موثر برای بیان احساسات ،نوشتن یا به عبارت صحیح تر ،نقاشی کردن است.اگر بلافاصله بعد از موضوعی که باعث افسرده شدن شما شده است،بنشینید و شروع به نقاشی کنید ،ممکن است از دیدگاهی که از نقاشی شما فهمیده می شود، احساس شگفتی کنید.انتخاب رنگ قرمز می تواند نشان دهنده خشم،سیاه ،غمگینی و خاکستری  عصبی بودن باشد.

  • با واقعیت ها سازگار شوید.

هنگامی که به مقایسه تصورات خود با واقعیت می پردازید، ممکن است در یابید که حقیقت انطوری نیست که شما فکر می کنید. برای مثال شما شک دارید که ممکن است نامزدتان شما را فریب داده باشد (دلیل خوبی برای افسردگی) پیش یروید و پرس و جو کنید ،شاید در اشتباه باشید.

  • یک کار واقعا کسل کننده انتخاب کنید.

انچه ممکن است شما را از ناراحتی نجات دهد،می تواند چیزی باشد که افکار شما را منحرف کندو توجه شما را از غم واندوه برگرداند.برای انجام این کار مهم،کاری را که واقعا کسل کننده است انتخاب کنید و آن را انجام دهید.برای مثال، کاشی های حمام تان را با مسواک تمییز کنید و یا یک برگ از کتاب را بارها و بارها بخوانید.

  • آرام باشید.

زندگی در قرن 21 کمی پر جنب و جوش است.اگر فکر میکنید که افسردگی شما ریشه در مشغله زیاد دارد شاید نیاز به استراحت داشته باشید . پس وقت بیشتری برای حمام آب گرم ویا ماساژ بگذارید.

  • از گرفتن تصمیمات مهم اجتناب کنید.

شما واقعا نمی توانید به نیروی قضاوت خود در زمان افسردگی اعتماد کنید. تصمیم های مهم زندگی را در زمان های بعدی که حالتان بهتر باشد ،بگیرید .اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، بیشتر در ناراحتی و گرفتاری فرو میروید.

  • به دیگران احترام بگذارید.

به علت افسردگی ممکن است با دیگران با گستاخی رفتار کنید . ممکن است پر خاشگری شما با جواب متقابل دیگران همراه باشد و اخرین چیزی (یک دوست) را در هنگام افسردگی به ان نیاز دارید از دست بدهید.

  • ازفروشگاه ها فاصله بگیرید.

همان طوری که پر خاشگری با دیگران می تواند اثر زیادی در افسردگی شما داشته باشد ، زیاده روی در خرید کردن  نیز همین اثر را دارد. ممکن است در هنگام خرید ، احساس خوبی داشته باشید اما افسردگی در هنگام دیدن صورت حساب به سوی شما باز می گردد.

  • یخچالتان را ببندید.

زیاده روی در خوردن نیز همین اثر رادارد در آن لحظه احساس لذت دارید، اما بعدا افسردگی تان بیشتر می شود. از خانه بیرون روید و میل به خوردن را از بین ببرید.

روش دیگر

  •  تجویز تغذیه ای

تغذیه بیشتر از هر عامل دیگری فکر شما را کنترل می کند این گفته  ادعای اسلاگل« استادیار دانشگاه لس آنجلس» است. مهمترین مواد غذایی برای مقابله با افسردگی چیست؟ بهترین آنها ویتامین های گروه B و برخی آمینو اسید های خاص هستند.اگر احساس افسردگی می کنید در صبح و در حالت ناشتا(معده خالی)1000تا3000 میلی گرم از آمینو اسید L- تیروزین مصرف کنید و 30 دقیقه بعد با خوردن ویتامین B کمپلکس همراه صبحانه رژیم خود را کامل کنید.

دکتر اسلاگل می گوید: من کسی را نمی شناسم که دچار مشکل خفیف افسردگی شده و به این درمان پاسخ نداده باشد.

* هشدار پزشکی

چه وقت باید به دنبال کمک باشیم؟

اگر شما افسرده شده اید علی رغم تمام راه هایی که برای غلبه بر ان می شناختید هنوز این احساس برایتان باقی مانده است .شاید وقت آن است که به متخصصان مراجعه کنید .متخصصان انیسیتو ملی سلامت فکری پیشنهاد کرده اند که هر فردی  که 4 و یا تعداد بیشتری از علایم ذیل را برای مدت بیش از دو هفته در خود مشاهده کند باید به دنبال کمک پزشک باشد و یا به روانشناس مراجعه کند .

عصبانیت و غمگینی مداوم و یا احساسات پوچ

احساس نا امیدی و بد بینی

* احساس گناه ، بی ارزشی و تنهایی

از دست دادن علاقه و یا لذت در انجام فعالیت های عادی

* اختلالات خواب(شامل بی خوابی ، زود بلد شدن از خواب ویا خواب بیش از حد)

اختلالات تغذیه ای(تغییر در اشتها و کمبود یا اضافه وزن)

کاهش انرژی ،بی حالی و یا احساس هلاک شدن

فکر مرگ و یا خود کشی و یا تلاش برای خود کشی

نا آرام و حساس بودن

*اختلال در تمرکز،حافظه و تصمیم گیری

 اگر این روش ها بهتون کمک کرده و حال بهتری پیدا کردین لطفا نظر بدید و بهم بگید.

با آرزوی شادی برای شما عزیزان . bye تا hi بعدی

 

[ ۱۳٩٠/٥/۱۳ ] [ ٤:۱۳ ‎ب.ظ ] [ Sh_T ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به آنان که می خواهند بهترین باشند و بهترین ها را می خواهند. من سعی دارم در این وبلاگ بهترین اطلاع رسانی رو داشته باشم و همه نوع اطلاعات و موضوعاتی رو در اختیارشما دوستان عزیز قرار بدم.لطفا با نظرات خود به پیشرفت و بقای وبلاگ کمک کنید.اگر مطلب یا موضوع خاصی مد نظرتون هست بگید تا توی وب قرار بدم.در ضمن اگر خواستید منو لینک کنید با (بهترین ها) لینک کنید و بگید تا منم شما رو لینک کنم.مطالب این وبلاگ از هیچ وبلاگ یا وبسایت دیگه ای کپی برداری نشده ممنون میشم شما هم از مطالب این وب کپی برداری نکنید. و در صورت کپی برداری منبع رو ذکر کنید.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
داستان روزانه

音符の足跡ブログパーツ

[PR] 無料で面白タイピング!